مرکب دیلون

پرسش

چاپ کم رنگ

رنگ مشاهده شده در چاپ فلکسو با رنگ استاندارد متفاوت و ضعیف‌تر است.

چاپ کم رنگ یا ضعیف یکی دیگر از مشکلات چاپ فلکسو است که در آن رنگ چاپ شده، متفاوت از رنگ استاندارد دیده می‌شود. استفاده از مرکب استاندارد چاپ فلکسو دیلون تا حد زیادی مانع از بروز این مشکل خواهد شد. با این حال در این مطلب وبلاگ به بررسی مهم‌ترین علل بروز این مشکل و راه‌حل‌های رفع این مشکل خواهیم پرداخت.

اولین موردی که باید مورد بررسی قرار گیرد، ویسکوزیته است. درصورتی‌که ویسکوزیته مرکب بسیار پایین است، با تعویض کامل مرکب یا اضافه کردن مرکب تازه دیلون، به چاپ مطلوب دست خواهید یافت.

غلتک آنیلوکس فرسوده نیز می‌تواند علت یک چاپ کم رنگ باشد. دراین‌صورت با شرکت تولیدکننده آنیلوکس جهت بررسی یا تعویض آن مشورت کنید.

منافذ غلتک آنیلوکس نیز از مواردی است که همواره باید مورد بررسی قرار گیرند. در صورت بسته شدن این منافذ، چاپ ایده آلی نخواهید داشت. استفاده از برس برنجی زبر برای غلتک‌های کرومی، برس‌های زبر استیل ضدزنگ برای غلتک‌های سرامیکی و همچنین استفاده از برس، آب داغ تا 60 درجه سانتی‌گراد و شوینده‌های مناسب برای پاک کردن مرکب‌های خشک شده از روی سلول‌ها، مهم‌ترین اقداماتی است که شما برای یک چاپ ایده آل باید انجام دهید.

درصورتی‌که سختی کلیشه‌ها بسیار زیاد است با ساختن کلیشه‌هایی با ویژگی‌های مناسب و نصب آنها مانع از بروز مشکل کم رنگی یا چاپ ضعیف فلکسو شوید.

فشار نامناسب بر روی چاپ و یا غلتک آنیلوکس نیز می‌تواند باعث بروز کم رنگی شود که با تعدیل فشار می‌توانید شرایط را برای رسیدن به یک چاپ بهینه فراهم کنید.

مرکب بسیار رقیق برای حجم غلتک آنیلوکس نیز می‌تواند چاپ ضعیفی را به همراه داشته باشد. با تعویض غلتک آنیلوکس با یک آنیلوکس با عمق بیش‌تر این مشکل را برطرف کنید.

عدم وجود مرکب کافی در منبع تغذیه (Fountain) یا چمبر دکتر بلید (Doctor blade chamber) یکی از دلایل چاپ کمرنگ فلکسو است. با اضافه کردن مرکب دیلون به منبع یا اطمینان از وجود فشار کافی مرکب در اطراف مجموعه دکتر بلید، ضعف چاپ خود را برطرف کنید.

کلیشه‌های لعابی یا کثیف و غلتک اندازه‌گیری فرسوده نیز می‌توانند باعث بروز مشکلات فراوانی از جمله چاپ فلکسو کم رنگ شوند. برای حل این مشکل، کلیشه‌ها را با آب گرم، یک شونده ملایم و یک برس غیرفلزی بشویید.

در نهایت، اگر پس از شستشو با آب گرم و برس، مشکل حل نشود، استفاده از حلال شستشوی آنیلوکس دیلون توصیه می‌گردد. حلال شستشوی آنیلوکس دیلون،.بقایای آلودگی‌ها‌ی موجود در سلول‌های آنیلوکس را در خود حل کرده و به خوبی تمیز می‌کند.

در صورت عدم رفع مشکل، کارشناسان فنی دیلون همواره پاسخگوی شما خواهند بود.

چاپ کم رنگ

مطالب دیگر