مرکب دیلون

پرسش

کف کردن مرکب

علت وجود کف در مخزن و منافذی در چاپ فلکسو چیست؟

از مشکلات رایج چاپ فلکسو است که باعث وجود منافذی در چاپ و هم‌چنین وجود کف در مخزن خواهد شد. استفاده از مرکب و افزودنی‌های استاندارد چاپ فلکسو تا حد زیادی مانع از بروز این مشکل خواهد شد. با این حال در این مطلب وبلاگ دیلون به بررسی مهم‌ترین علل بروز این مشکل و راه‌حل‌های رفع این مشکل خواهیم پرداخت.

ورود هوای زیاد به درون مرکب فلکسو، اصلی‌ترین علت بروز مشکل کف کردن است که شما می‌توانید با کنترل نشتی در پمپ ها و شلنگ‌ها مانع از بروز این مشکل شوید.

علت بعدی برای بروز این مشکل در چاپ فلکسو این است که سطح مرکب در منبع پایین‌تر از سطح پمپ مجرای مکش باشد. شما می‌بایست منبع را تا بالای سطح مکش با مرکب پر کنید.

در برخی از موارد، مرکب در هنگام بازگشت به منبع از سطح بالایی به داخل آن می‌ریزد که با استفاده از لوله یا شلنگ می‌توانید فاصله موجود را حذف کرده یا کاهش دهید.

ویسکوزیته یا چگالی مرکب نشان‌دهنده‌ی میزان مرکب منتقل‌شده توسط رول آنیلوکس، کلیشه یا اسلیو به زیرلایه یا جنس چاپی است. بالا بودن ویسکوزیته مرکب می‌تواند باعث کف کردن آن شود. با کاهش ویسکوزیته حباب‌ها به سطح آمده و از بین می‌روند.

درصورتی‌که موارد بالا مشکل شما حل نکرد، باید روش‌های تمیز کردن خود را بررسی کنید. اطمینان خاطر پیدا کنید که هیچ شوینده‌ای مرکب را آلوده نکرده است.

توصیه

پمپ‌های دیافراگمی بطور معمول موجب ایجاد و افزایش حباب‌های میکرو هستند، بهتر است با پمپ‌های دنده‌ای جایگزین شوند.

در صورت عدم رفع مشکل، کارشناسان فنی دیلون همواره پاسخگوی شما خواهند بود.

مطالب دیگر

اثر هاله‌ای چاپ

هاله یا حلقه‌ی روشنی در اطراف فضای چاپ وجود داشته و محدوده داخل تصویر چاپ شده روشن‌تر است یا مرکبی آنجا وجود ندارد.

بخوانید »