مرکب دیلون

پرسش

چاپ پر رنگ

رنگ چاپ شده با رنگ استاندارد تفاوت دارد، علت چیست؟

احتمالا برای شما هم پیش آمده که رنگ چاپ شده با رنگ‌های استاندارد تفاوت داشته باشد. در این مطلب به علل تفاوت رنگ مشاهده شده با رنگ استاندارد و راه‌حل های رفع چاپ پر رنگ می‌پردازیم.

تفاوت رنگ چاپ شده با رنگ استاندارد علل متفاوتی دارد. در اولین گام شما می‌بایست پی‌اچ یا پ هاش (به انگلیسی: pH) را بررسی کنید. بالا بودن ph از جمله مواردی است که باعث تفاوت رنگ مشاهده شده با رنگ استاندارد می‌شود. برای رفع این مشکل، شما می‌توانید با کنترل و تعدیل ph به رنگ استاندارد دلخواه خود برسید.

وجود پیگمنت زیاد در مرکب، دومین علتی است که تفاوت رنگ چاپ شده با رنگ استاندارد و درنتیجه چاپ پر رنگ را رقم می‌زند. استفاده از مرکب استاندارد و وارنیش سینرژیت C5 دیلون راهگشای شما برای رفع این مشکل خواهد بود.

در صورت تراکم نامناسب آنیلوکس (Anilox1) ، بالا بودن حجم سلول‌ها یا کم بودن تعداد سلول‌ها نیز شما احتمالا دچار مشکل خواهید شد که با تعویض آنیلوکس قابل حل است.

تنظیم فشار نامناسب بر روی غلطک چاپ از علل دیگر تفاوت رنگ چاپ شده با رنگ استاندارد و چاپ پر رنگ است. جهت رفع این مشکل فشار را برای رسیدن به یک چاپ قابل قبول تعدیل نمایید.

کم بودن دورومتر پلات و یا مرکب اندازه‌گیری رول نیز میتواند باعث بروز این مشکل که شود که با مشورت با تولیدکننده پلات یا غلتک میتوانید این مورد را بررسی کنید.

یكی از خطاهای رایجی كه افراد با دکتر بلید انجام می‌دهند ، اعمال فشار بیش از حد برای بالا بردن کیفیت چاپ است. اعمال فشار نامناسب بر روی دکتر بلید باعث پررنگ بودن و عدم همخوانی رنگ مشاهده شده با رنگ استاندارد می‌شود. جهت رفع این مشکل فشار دکتربلید را تا فشار مناسب تعدیل کنید.

در صورت عدم رفع مشکل، کارشناسان فنی دیلون همواره پاسخگوی شما خواهند بود.


1: در چاپ فلکسو، آنیلوکس روشی است برای اندازه‌گیری مقدار مرکب انتقالی به پلیت چاپ که قابل تغییر است. رول آنیلوکس یک سیلندر سخت است که معمولاً از یک هسته فولادی یا آلومینیوم ساخته شده‌است که توسط یک سرامیک صنعتی پوشش داده شده‌است که سطح آن حاوی میلیون‌ها حفره بسیار ریز است که به عنوان سلول شناخته می‌شود.

مطالب دیگر